Privatne ordinacije
Prema članu 54 Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Sl. glasnik RS“, br 25/2019), zdravstvena ustanova i privatna praksa su dužne da vode propisanu zdravstvenu dokumentaciju i evidencije i da u propisanim rokovima dostavljaju individualne i zbirne izveštaje nadležnom zavodu za javno zdravlje, kao i drugim nadležnim organima, ustanovama i organizacijama, na način propisan zakonom kojim se uređuje zdravstvena dokumentacija i evidencije u oblasti zdravstva.
Vođenje zdravstvene dokumentacije i evidencija, sastavljanje i dostavljanje propisanih izveštaja sastavni je deo stručno-medicinskog rada zdravstvenih ustanova, privatne prakse i drugih pravnih lica i zdravstvenih radnika i zdravstvenih saradnika.
Osnovna dokumentacija o resursima u zdravstvenoj ustanovi, privatnoj praksi i drugom pravnom licu:
1)karton zdravstvene ustanove, privatne prakse i drugog pravnog lica (Registar pružalaca zdravstvene zaštite) – podaci se dostavljaju nadležnom zavodu na overenim štampanim ili elektronskim obrascima prijave privatne prakse i ovlašćenog lica u Servis javnog zdravlja (SJZ)
Zavod vrši inicijalnu prijavu pravnog lica u Servis javnog zdravlja, čime ovlašćeno lice privatne prakse dobija pristupne podatke, nakon čega samostalno pristupa Servisu i radi u sistemu zdravstvenih evidencija.
2) karton zaposlenog sa osnovnim podacima (prezime i ime, JMBG, pol, starost, školska sprema, radno iskustvo) prijavljuje se kroz SJZ Registar zaposlenih i organizacione strukture
Pravna lica podatke o organizacionoj strukturi i zaposlenima samostalno unose u SJZ.
Kadrovski referent pravnog lica (osnivač privatne prakse u slučaju privatne prakse) je dužan da obezbedi sve obavezne podatke o ustanovi i zaposlenima, unese ih u SJZ i ažurira kontinuirano, a najkasnije 10 dana od dana nastale promene. Za tačnost podataka, pored kadrovskog referenta, odgovorno je odgovorno lice u zdravstvenoj ustanovi, odnosno osnivač privatne prakse i odgovorno lice u drugom pravnom licu. Kadrovski referent / osnivač privatne prakse ostvaruje neposrednu saradnju sa osobama odgovornim za oblast informatike i biostatistike u okviru teritorijalno nadležnog zavoda za javno zdravlje po svim pitanjima vezanim za unos i korišćenje podataka iz SJZ-a.
Osobe odgovorne za oblast informatike i biostatistike u okviru teritorijalno nadležnih zavoda za javno zdravlje, u saradnji sa kadrovskim referentima / odgovornim licima pravnih lica, kontrolišu ažurnost podataka, pomažu u rešavanju problema u vođenju evidencije o organizacionoj strukturi i zaposlenima i vrše kontrolu tačnosti unetih podataka.
Podaci uneti u SJZ su dostupni svim korisnicima u sistemu u skladu sa nadležnostima.
Zakonska obaveza kadrovskog referenta / odgovornog lica je da evidentira nastalu promenu (prijem novog zaposlenog, završena specijalizacija, upisana specijalizacija, prestanak ugovora o radu, formiranje nove organizacione jedinice i dr.) najkasnije 10 dana od dana nastanka.
Podaci o pružaocima zdravstvene zaštite, organizacionoj strukturi i zaposlenima uneti u SJZ predstavljaju obavezni preduslov za sve ostale evidencije u oblasti zdravstva.
3)Karton opreme – omogućena je prijava kroz SJZ Registar medicinske opreme od nacionalnog interesa
4)Karton građevinskog objekta – omogućena je prijava kroz SJZ Registar građevinskih objekata
Rukovalac SJZ podacima (Institut za javno zdravlje Srbije) može u svakom trenutku iskoristiti raspoložive podatke za proces obrade, analize i izveštavanja, a uzimajući u obzir postavljene rokove za prikupljanje podataka i zaštitu podataka o ličnosti.
ZBIRNI IZVEŠTAJI
Zbirni izveštaji se dostavljaju Zavodu u propisanim rokovima, do 10. u mesecu po isteku svakog tromesečja. U zaglavlju svakog izveštaja mora da se navede naziv ordinacije i period za koji je izveštaj sačinjen. Na kraju svakog izveštaja treba navesti datum, pečat i potpis odgovornog lica.Za sva dodatna obaveštenja javiti se na broj 031/563-150 (lokal 122), osoba za kontakt Biljana Melentijević, ili lično u Zavodu za javno zdravlje Užice.